Docly

Verbinding maken

Estimated reading: 2 minutes
De verbinding met Salesforce wordt altijd gemaakt wanneer de bezoeker het formulier helemaal heeft ingevuld. Behalve wanneer u het formulier vooraf in wilt vullen Contact gegevens (zie het artikel Prefillen o.b.v. ContactId voor meer informatie hierover). Geef bij de Salesforce instellingen van het formulier aan dat er een Salesforce verbinding gemaakt moet worden.
  • Bestemmings-ID Kies hier één van de beschikbare bestemmingen uit SalesForce. Een bestemming is een verplicht veld bij een transactie naar Converse.
  • Campagne-ID Kies een campagne uit Salesforce om of een transactie aan te koppelen of een Contact (als deze aangemaakt of gevonden wordt). Een campagne is ook verplicht bij een transactie naar Converse.
  • Creëer Campaign Member Als u deze optie aanvinkt zal er een CampaignMember object aangemaakt worden nadat de bezoeker het formulier in heeft gevuld. Als het Contact reeds een lid is van de campagne, dan zal er niks gebeuren.
  • Verwijder inzending direct Het is mogelijk om bij een formulier in te stellen dat de aangemaakt inzending direct verwijderd moet worden nadat de bezoeker het formulier heeft ingevuld. Dit wordt vaak gebruikt bij Preference centers. Daarmee kan bijvoorbeeld een Contact zijn/haar gegevens updaten (of nieuwsbrief inschrijvingen). Om te voorkomen dat er teveel inzendingen komen, kunnen deze direct verwijderd worden. LET OP: dit kan niet ongedaan gemaakt worden.
Afhankelijk van uw Customer Payment Management platform (Converse of Findock) verschijnen er nog enkele opties in deze lijst.

Converse

  • Sta ontdubbeling toe Standaard staat deze optie op Ja en is gekoppeld aan het Converse API veld AllowDeduplication.
  • Sta gegevensverrijking toe Standaard staat deze optie op Ja en is gekoppeld aan het Converse API veld AllowDataEnrichment.

Findock v1

  • Contact opties Kies hier wat er moet gebeuren als Findock een bestaand Contact vindt. Overschrijven, vul alleen lege velden of doe niets
  • Account opties Kies hier wat er moet gebeuren als Findock een bestaand Account vindt. Overschrijven, vul alleen lege velden of doe niets
  • Sta ontdubbeling toe Standaard staat deze optie op Ja en is gekoppeld aan het Findock API veld allowDeduplication.
Let op

De Converse en Findock optie zoals hierboven vermeld zijn, worden verborgen zodra u in de CampaignSuite instellingen kiest om gebruik te maken van de Plauti Duplicate Check App. Dat komt omdat de App dan alle logica overneemt van het opslaan van het Contact en Account en niet Converse of Findock.